SEO

İç SEO

İç SEO Hizmeti Nedir?

İç SEO hizmeti, SEO çalışmaları içerisinde sıklıkla yararlanılan bir metottur. İç SEO ile belli bir web sitesinin anahtar kelimeye odaklı şekilde başlık, meta ve backlink düzenini oluşturma işlemi olarak değerlendirilebilir. SEO çalışmalarının içerisinde kritik bir öneme sahip olan iç SEO tekniği, arama motoru sonuçları sayfasında (SERP’lerde) içeriklerinizin daha üst sıralara yerleşmesine doğrudan etki etmektedir.

Serp Ne Demek?

https://blog.isimtescil.net/serp-nedir/

İç SEO Hizmeti Ne İşe Yarar?

Sitenizin organik ziyaretçi trafiğini arttırarak, içeriklerinizin üst sıralarda yer almasını istiyorsanız iç SEO çalışması üzerinde profesyonel bir SEO Danışmanından destek almalısınız. Çünkü iç SEO çalışmaları içeriklerin yalnızca SEO puanı üzerinden ilerleyen bir yapıya sahip değildir. Bu noktada Google’un güncel algoritmaları içeriğin sosyal medya üzerindeki faaliyetlerini, bağlantı linklerini ve farklı pek çok metriği göz önünde bulundurmaktadır.

İç SEO Nasıl Yapılır, Nelere Dikkat Edillir?

İç SEO çalışmalarına yönelmek istediğiniz noktada sitenizin içerik yönetim sistemine uygun olarak SEO ayalarınızı oluşturmalısınız. Bu noktada WordPress altyapısına sahip bir siteniz var ise; Rank Math SEOAll in One SEO ya da Yoast SEO gibi sıkça kullanılan eklentilerden yararlanabilirsiniz. İç SEO hizmeti alacağınız noktada da meta title, meta açıklama, başlık etiketleri, görsel kullanımı ve içerik standartı ölçüt olarak alınmaktadır.

Meta Title

İçerik içerisinde büyük öneme sahip bir alandır. Bunun en temel nedeni kullanıcıların arama sonucu sayfasında içeriğinize dair görecekleri ilk alanın meta title olmasıdır. Bu noktada SEO uzmanları dikkat çekici bir meta title kullanmayı tercih etmektedirler.

URL Yapısı

SERP’lerde içeriğinizi en iyi şekilde temsil edebilecek kalıcı URL bağlantılarını kullanılmaktadır. Bu noktada odak anahtar kelimeyi kapsayan SEO uyumlu karmaşık olmayan URL yapıları oluşturulmaktadır.

Başlık Etiketleri

İçeriğin olmazsa olmazı olarak tarif edilen başlıklar odak anahtar kelimeye entegre bir şekilde oluşturulmaktadır. Paragrafları iyi bir şekilde ifade edecek başlık hiyerarşileri oluşturulmaktadır. Bu noktada yine kullanıcı deneyimi ön planda tutularak okunabilirlik düzeyi yüksek içerikler meydana getirilmektedir.

Anahtar Kelime Oranı

İç SEO çalışmalarında dikkat edilen bir diğer önemli konu hiç kuşkusuz ki anahtar kelime yoğunluğudur. Her içerikte kelime sayısı üzerinden belli bir yüzdelik oluşturulmaktadır. Bu oran ortalama %3-4 olarak bilinse de içeriğe göre değişiklik göstermektedir. İçerik üreticileri ve SEO uzmanları anahtar kelime dağılımını optimum bir şekilde ayarlamaktadırlar.

Meta Açıklaması

Anahtar kelimelere uygun ilgi çekici meta açıklamaları arama sonucu sayfalarında büyük öneme sahiptir. 140 karakteri aşmayan SEO uyumlu açıklamalar iç SEO çalışmalarında dikkate alınan bir bileşendir.

Görsel Kullanımı

Metin içeriklerini kullanıcılara anlatırken destekleyecek yegane unsur görsel, video gibi medya içerikleridir. Bu noktada özgün ve SEO uyumlu görseller oluşturmak içeriklerinizi arama sonucu sayfalarında üst sıralara yer almasına olanak tanımaktadır.

Kelime Sayısı

Daha önceleri minimum 300 kelimelelik makalerin SEO uyumlu olduğu söylense de yeni güncellemeler ile bu durum fazlası ile değişti.

Artık içeriğin uzun ve kapsamlı olanı kullanıcı deneyimi noktasında daha makbul hale geldi. Bu noktada iç SEO çalışmalarında makaleler kullanıcının fayda sağlayacağı ölçekte hazırlanmaktır.

Dahili ve Harici Bağlantılar

İç SEO çalışmalarında içeriğe eklenecek dahili ve harici bağlantılar, kullanıcılara daha fazla bilgi sunulduğunun kanıtı olarak düşünülebilir.

Bu durumda Google arama botları tarafından sağladığınız içeriklerin daha faydalı olduğu algılanabilir.

Googlebot’un tarama hızını azaltma

https://developers.google.com/search/docs/guides/reduce-crawl-rate

İç SEO Hizmeti Fiyatları

İç SEO hizmeti fiyatları konusunda, doğrudan bilgilendirme yapabilmek mümkün değildir. Bu noktada sitenizin durumu, SEO uzmanı tarafından analiz edilerek izlenmesi gereken çalışma aşamaları belirlenmektedir. İç SEO hizmeti hakkında ayrıntılı fiyat bilgisi almak için sitemizde yer alan iletişim bilgileri üzerinden tarafımıza ulaşabilir, site analizi yaptırabilirsiniz.

 

İç SEO’da Dikkat Edilmesi Gerekenler

İç SEO’da dikkat edilmesi gerekenler üzerinden çalışmalar gerçekleştirildiği takdirde, hedeflenen başarı kolayca sağlanabilmektedir. Bu anlamda gerek içerik stratejisinde gerekse de sitenizdeki yapısal düzenlemeleri iyi bir şekilde koordine edilmelidir. Aksi durumda aldığınız SEO hizmetinden kazanım sağlamanız pek de olası değildir. Birazdan bahsedeceğim kısımlara dikkat edip sitenizi ve içeriklerinizi buna göre düzenlemeniz, iç SEO konusunda ilerleme kaydetmenize yardımcı olacaktır.

İçerik Oluşturma Stratejisinde Tekrardan Kaçının

Google botları kullanıcı deneyimi UX her şeydir. Bu durumda algoritma yapısı gereği, elbette ki kullanıcı deneyimini gözeten siteleri SERP’lerde ön planda tutmayı tercih etmektedir. İçerik stratejisi oluşturduğunuz noktada, kullanıcıların bilgi alabileceği efektif üretimler yapmalısınız.

Kelime ve anlatım tekrarının olduğu okunabilirlik oranı düşük içerikler olumsuz bir kullanıcı deneyimi oluşturmaktadır. Bununla beraber, web sitesi için bad SEO durumu söz konusu olmaktadır.

İçerik oluşturma stratejilerinizde web siteniz ne amaçla hizmet ederse etsin, amacınız daima fayda sağlama üzerine kurulu olsun. Aksi takdirde iç SEO’da istediğiniz düzeye erişmeyip, SERP’lerde başarı sağlayamazsınız.

Linklerinizi Taranabilir Hale Getirin

SERP’lerde iyi bir noktaya ulaşmanızın tek yolu kuşkusuz ki Google botlarını yararlı bir web sitesi olduğuna ikna etmeniz… Bu noktada sitenizin her anlamda erişilebilir olmasını sağlamalısınız.

Taranabilir URL yapılarını kullandığınız takdirde botlar tarafından ulaşabilir hale geleceksiniz.  href etiketine sahip URL bağlantıları her zaman izlenebilmektedir. Aksi yapıların ya da komut dosyalarının izlenilmesi mümkün değildir.

  • Taranabilir bağlantı: <a href=https://yusufolcum.com.tr>
  • Taranamayan bağlantı: <span href=”https://yusufolcum.com.tr”>

SERP İçin Aranan Başlıklar ve Snippet’ler Oluşturun

İçerik stratejisi konusunda odak anahtar kelimenin yanı sıra başlık hiyeraraşisinin de büyük önem taşıdığını hatırlatmakta fayda var. İçeriğinizde kullanıcıya sunmayı hedeflediğiniz bilgileri tam anlamıyla yansıtan başlıklar SERP’lerde başarı sağlamanıza ön ayak olacaktır.

Anahtar kelimeyi belli bir oranda tuttuğunuz kısa ve açıklayıcı başlıklar kullanıcılar için cazip alternatiflere dönüşecektir. SERP’lerde snippet’lerde ön plana çıkabileceğiniz içerik başlıkları ile organik ziyaretçi trafiğinizi hedeflediğiniz ölçüde arttırabilirsiniz.

Google Arama Motoru’na Yayınlanma Tarihi Verin

Dünya her gün değişiyor ve güncelleniyor. Bu durumda web sitenizdeki içerikleri periyodik olarak güncelleme gereği duyabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini önemseyen Google her daim, güncel ve en yararlı bilgileri insanlığın hizmetine sunmayı hedeflemektedir.

Google’a dolayısıyla da Google botlarına hizmet eden bir site olarak içeriklerinizi güncel tutmanız iç SEO anlamında işinize fazlasıyla yarayacaktır. İçeriğinizi değiştirip mevcut bir yapı oluşturmanızın ardından editör üzerinden tarihi güncellemeyi unutmayın.

404 Yönlendirme Sayfaları Oluşturun

404 yönlendirme sayfaları kullanıcı deneyim açısından önem teşkil eden yapılandırmalar arasında yer almaktadır. Web sitenizde artık bulunmayan bir sayfaya erişim sağlamaya çalışan ziyaretçileriniz için 404 sayfaları, efektif bir kullanım aralığı yaratmaktadır.

Bu sayede dezavantaj gibi görünen bir durumu avantaja evriltebilirsiniz. Oluşturduğunuz 404 sayfasının içeriğinde ziyaretçilerinize yararlı bilgiler sunabilirsiniz. Bu anlamda trend içeriklerinizi ya da sitenizin ana sayfasına yönlendirme yapmak size fayda sağlayacaktır.

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
En yukarı çık